info@itcomplet.sk  |   +421 43 202 13 58  |    Prac. dni: 8:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00
Zelený certifikát
  • Úvod
  • Blog
  • Nefunkčné Touch ID? To ešte nie je koniec sveta!

Nefunkčné Touch ID? To ešte nieje koniec sveta!

Touch ID je spôsob overenia vašej identity na iPhone alebo iPad. Keď Touch ID nefunguje, nemôžete použiť odtlačok prsta na to, aby ste sa dostali do svojho zariadenia, ani si nemôžete zaplatiť za produkty, ktoré na internete nakupujete. My však vieme, čo s tým!

Nefunkčné Touch ID? To ešte nieje koniec sveta!

Znečistený snímač

Táto identifikačná metóda má sofistokované nastavenia, ktoré musia byť správne zapnuté, aby touch ID fungovalo. V ďalších krokoch vám vysvetlíme, ktoré nastavenia zapnúť a ktoré nie. Po každom dokončenom kroku skúste znovu použiť Touch ID, aby ste zistili, či už funguje.

Najbežnejším problémom, prečo Touch ID zvykne protestovať, je znečistený snímač odtlačkov prstov alebo váš prst. Rovnaký dopad na to má aj voda na snímači či na vašom prste. Stačí vám bežná handrička, ktorá nepúšťa vlákna a tento problém je vyriešený.

Trocha vody = veľký problém

Niekedy dokonca aj malý kúsok vody alebo potu môže vášmu iPhonu alebo iPadu sťažiť čítanie odtlačkov prstov. Ak má tlačidlo Domov veľa nečistôt, vyčistite ho krúživým pohybom okolo okraja tlačidla Domov a potom v protismere, aby ste odstránili čo najviac špiny.

Nie je zlý nápad si nechať telefón a obal občas prečistiť. Veľkou výhodou je, že iPhone už viac neobsahuje konektor na slúchadlá, čiže sa vám do neho nezanesie špina, ktorá často spôsobovala nefunkčný prenos hudby do káblových slúchadiel.

Skúste to takto

Správne naskenujte svoj odtlačok prsta: len zľahka sa dotknite tlačidla Domov a dajte mu maximálne pár sekúnd na prečítanie vášho odtlačku. Zbytočne netlačte na tlačidlo príliš silno, uistite sa, že máte celý prst na čítačke a nehýbte prstom pri skenovaní. V niektorých prípadoch môže byť pri odomykaní zariadenia pomocou Touch ID potrebné položiť prst na čítačku a potom jedenkrát stlačiť tlačidlo Domov, aby ste odomkli svoj iPhone/iPad. Túto funkciu môžete vypnúť v nastaveniach Tlačidla Domov.

Prejdite do časti Nastavenia – Touch ID – Prístupový kód a vypnite všetky možnosti, ktoré vidíte. Potom reštartujte svoj iPhone alebo iPad a znova povoľte funkcie, ktoré chcete zapnúť.

Máte to správne?

Ak chcete odomknúť telefón pomocou Touch ID, musí byť zapnuté odomknutie iPhonu a ak chcete pomocou odtlačku prsta sťahovať aplikácie z App Store, musíte zapnúť možnosť iTunes a App Store. Ak ste nedávno opravovali zariadenie sami, skontrolujte, či nedošlo k poškodeniu. Pri výmene jednej z kamier alebo nejakého iného hardvéru ste mohli poškodiť kábel, konektor alebo inú časť, ktorá je potrebná na správne fungovanie Touch ID.

Čo by ešte mohlo pomôcť?
  • Puzdro nemusí len prekážať, ale môže tiež zachytávať príliš veľa tepla a brániť senzoru Touch ID v presnom čítaní odtlačku prsta
  • Tvrdý reštart zariadenia. Problém s Touch ID môže byť dočasný a vyriešený dobrým reštartom
Nejde vám aktivácia?

Ak sa Touch ID neaktivuje a zobrazí sa hlásenie „Nie je možné dokončiť nastavenie Touch ID.“ Poprípade vám vyskočí chyba alebo je Touch ID sivé, potom vám mnohé z vyššie uvedených krokov veľmi nepomôžu. Pokračujte a obnovte svoje zariadenie až pomocou kompletného reštartu – reboot. Ide o jeden z najužitočnejších krokov v akomkoľvek scenári nefunkčného systému.

Nič nie je stratené

Z akéhokoľvek dôvodu, či už ide o problém s káblom, prehriatím alebo softvérom iOS, niektorí používatelia mali šťastie pri riešení problémov s aktiváciou Touch ID jednoduchým odpojením iPhonu alebo iPadu od napájania alebo z USB portu počítača. Zakážte prístupový kód, čím povolíte systému reset nastavení zabezpečenia. Ak chcete používať Touch ID, budete musieť znova povoliť prístupový kód, a práve počas tohto procesu sa veci zvyknú magicky opraviť. Na pozadí sa vykonajú opravy v cyklu napájania, čo pomôže aj Touch ID.

Záver

V prípade, že sa vám aj napriek spomínaným krokom nepodarilo snímač odtlačku prstov opraviť, skúste to v autorizovanom servise. Ak sa pre túto možnosť rozhodnete, môžete vaše zariadenia poslať k nám, kde o neho bude dobre postarané.

  • Nemôžete prísť osobne?

 Overenie stavu opravy 

 Referencie zákazníkov 

Servisné oddelenie

 info@itcomplet.sk
 +421 43 202 13 58

Obchodné oddelenie

 obchod@itcomplet.sk
 +421 43 202 13 59

 Pracovné dni:
8:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00