telefonny kontakt
  • Úvod
  • Blog
  • OPLATÍ SA KÚPIŤ SI NOVÝ MOBIL ALEBO OPRAVIŤ V SERVISE?

Oplatí sa kúpiť si nový mobil alebo opraviť v servise? Máme odpovede.

Mladší, starší, pracujúci, či ľudia v dôchodkovom veku si dnes nevedia predstaviť deň bez mobilného telefónu. Čo však v prípade, že sa váš mobil pokazil alebo rozbil?

Práve v situácii, keď vám vaše zariadenie prestane slúžiť plnohodnotne, je čas obrátiť sa na profesionála. Ak sa vám nedá zapnúť mobil, či smutne pozeráte na rozbitý displej, nemusí to nutne znamenať jeho koniec. Potrebuje servisnú diagnostiku, ktorá presne určí, či je váš mobilný telefón na totálku alebo hrozivo vyzerajúca závada si bude vyžadovať len bežnú opravu. V servise vám odborníci všetky detaily opravy vysvetlia a poradia, ako postupovať.

Spočítajte si plusy a mínusy

Jednoduchá matematika sa pri výhodách a nevýhodách kúpy nového telefónu, či servisu pôvodného mobilu, stáva trochu zložitejšou. Základom výpočtu je odpočítať si cenu nového mobilného telefónu od servisných nákladov na opravu. Už pri tomto jednoduchšom príklade sa dopracujete k výraznému ušetreniu, pri servisovaní telefónu. Do prepočtu však vstupujú aj ďalšie faktory. Predstavíme vám štyri faktory, ktoré vám pomôžu pri rozhodovaní, či nahradiť pokazený mobil novým alebo ho dať do servisu.

1. faktor

Ľudia o potrebe zálohovania dát počúvajú a čítajú neustále, no realita je taká, že väčšina užívateľov si svoje dáta nezálohuje. A tu sa vynára otázka, akú majú hodnotu vaše dáta v telefóne? Pokiaľ sa rozhodnete pre servis telefónu, dáta je možné zachrániť. Pri novom telefóne ich, žiaľ bez predchádzajúceho zálohovania už nezískate späť.

2. faktor

Druhým faktorom je emocionálny vzťah k zariadeniu. Mnohí z nás si na svoj mobil už zvykli, majú ho radi. Je nastavený presne podľa potrieb a predstava kúpy nového zariadenia je určitým spôsobom vystúpenie z komfortnej zóny a navyše za väčší obnos peňazí. Ako by ste tento faktor vyčíslili? Je to zložité, no tento faktor vždy hrá pri rozhodovaní veľkú rolu a niekedy preváži aj finančnú stránku.

3. faktor

Tretím faktorom je dostupnosť modelu na trhu. Predstavte si, že ste svojim mobilom nadmieru spokojný a dôjde k poškodeniu, či k závade. Automaticky sa poobzeráte sa po novom telefóne rovnakého modelu, no zistíte, že sa už nevyrába. Kúpa nového mobillu vyššej rady, by mohla aj nemusela byť výhrou za oveľa viac financií. Vždy záleží od toho, či nový model telefónu má všetky funkcie, ktoré ste si na telefóne obľúbili. Stretávame sa s tým, že majitelia sa prikláňajú skôr k oprave svojich mobilných telefónov.

4. faktor

Vznikom obrovského množstva e-odpadu by sme mali uvažovať aj nad štvrtým faktorom, ktorý vstupuje do rozhodovania o kúpe nového zariadenia alebo servisu pokazeného mobilu. Je to ekologický faktor, ktorý, okrem ochrany prírody vstupuje aj do finančnej oblasti. Každoročný nárast nadobúdania eletroniky má aj svoju odvrátenú stránku. S tým je spojené vyhadzovanie nepotrebného elektroodpadu, čo predstavuje hrozbu pre naše zdravie a životné prostredie. Výrobcovia mobilných telefónov majú prísnejšie kritéria na proces spracovávania elektroodpadu, čo ich stojí nemalé financie a tie sa potom priamo odrážajú vo výslednej cene produktu. Výsledkom je, že vás nové zariadenia stoja viac a ekologický efekt je minimálny. Servis môže dať vášmu mobilu novú šancu.

Servisné oddelenie

 info@itcomplet.sk
 +421 43 202 13 58

Obchodné oddelenie

 obchod@itcomplet.sk
 +421 43 202 13 59